ارائه خدمات همه روزه شنبه تا پنجشنبه

9 تا 21

بازی درمانی چیست ؟

بازی درمانی چیست ؟

بازی درمانی (Play Therapy) نوعی از درمان است که عمدتا برای کودکان استفاده می شود.به این دلیل که کودکان ممکن است نتوانند احساسات خود را پردازش کنند یا مشکلاتشان را برای والدین یا بزرگسالان دیگر بیان کنند..

فواید بازی درمانی

بر اساس موسسه بین المللی بازی درمانی، تا 71 درصد از كودكانی كه به بازی درمانی روی می آورند ، ممكن است تغییرات مثبتی را تجربه کنند. برخی از کودکان ممکن است با کمی تردید کار خود را شروع کنند ، اما به مرور اعتماد به درمان بیشتر می شود. با افزایش حس راحتی و قوی تر شدن ارتباط ، کودک در بازی خود خلاق تر یا کلامی تر می شود. بعضی از مزایای بازی درمانی عبارتند از: قبول مسئولیت بیشتر درمورد برخی رفتارها توسعه استراتژی های مقابله ای و مهارت های خلاقانه حل مسئله احترام به خود همدلی و احترام به دیگران کاهش اضطراب یادگیری تجربه و بیان کامل احساسات مهارتهای اجتماعی قوی تر روابط خانوادگی قویتر بازی درمانی همچنین می تواند استفاده از زبان را تشویق کند یا مهارت های حرکتیدرشت و ظریف را بهبود بخشد. اگر کودک شما دارای بیماری روحی یا جسمی است، بازی درمانی جایگزین داروها یا سایر روش های درمانی لازم نمی شود. از بازی درمانی می توان به تنهایی یا در کنار سایر روش های درمانی استفاده کرد. چه زمانی از بازی درمانی استفاده می شود اگرچه افراد در هر سنی می توانند از بازی درمانی بهره مند شوند ، این روش معمولاً در کودکان بین 3 تا 12 سال استفاده می شود. بازی درمانی در شرایط مختلفی کمک کننده است از جمله: مواجه با فرایندهای پزشکی ، بیماری مزمن یا مراقبت تسکینی تاخیر در رشد یا اختلالات یادگیری مشکلات رفتاری در مدرسه رفتار پرخاشگرانه یا عصبانی مشکلات خانوادگی ، مانند طلاق ، جدایی یا مرگ یکی از اعضای نزدیک خانواده حوادث طبیعی یا حوادث تروما خشونت خانگی ، سوء استفاده ، یا بی توجهی اضطراب ، افسردگی ، غم و اندوه اختلالات خوردن و توالت رفتن اختلال بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) اختلال طیف اوتیسم (ASD) 

بازی درمانی چگونه عمل می کند؟

بین کودکان و بزرگسالان کمی فاصله ارتباطی وجود دارد. واضح است بسته که کودکان بسته به سن و مرحله رشد ، مهارت های زبانی بزرگسالان را ندارند. آنها ممکن است چیزی را احساس کنند ، اما در بسیاری از موارد ، یا نمی توانند آن را به یک بزرگسال بیان کنند یا یک فرد بالغ قابل اعتمادی برای بیان آن ندارند. از طرف دیگر ، بزرگسالان می توانند نشانه های کلامی و غیرکلامی کودک را به اشتباه تسفیر کرده و یا به طور کل نبینند. کودکان از طریق بازی جهان و جایگاه خود را در آن را درک می کنند. بازی فضایی است که آنها آزادند تا احساسات درونی و عمیق ترین احساسات خود را به نمایش بگذارند. اگر بدانید دنبال چه چیزی هستید ، اسباب بازی ها می توانند مانند نماد عمل کرده و معنای بیشتری پیدا کنند.